مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 07:452021-06-29اقتصادي

صفر شدن ذخیره برفی ارتفاعات گلستان در اردیبهشت ماه 1400


مدیر کل هواشناسی گلستان از صفر شدن ذخیره برفی ارتفاعات گلستان برای اولین بار در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

- نوربخش داداشی تنکابنی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان با اشاره به وضعیت بارش‎ها از ابتدای  سال زراعی اظهار کرد: میانگین بارش کشور از اول سال زراعی اول مهر سال 1399 تاکنون130 میلی متر بوده است که نسبت به وضعیت نرمال 42 درصد و نسبت به سال گذشته 53 درصد کاهش بارندگی در کشور را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد:از ابتدای سال زراعی تا کنون در گلستان 240 میلی متر بارندگی ثبت شد که نسبت به نرمال 49 درصد و نسبت به سال قبل 35 درصد کاهش بارندگی در استان داشتیم.

*گلستان جزو پنج استان خشک کشور/ میانگین بارش در فصل بهار 64 میلی متر بود که نسبت به وضعیت نرمال 41 درصد کاهش بارندگی در فصل بهار را داشتیم مدیر کل هواشناسی گلستان با بیان اینکه از لحاظ خشکسالی جزو پنج استان اول کشور محسوب می‎شویم، افزود: میانگین بارش در فصل بهار 64 میلی متر بود که نسبت به وضعیت نرمال 41 درصد کاهش بارندگی در فصل بهار را داشتیم.

داداشی تنکابنی دمای هوا را یکی از پارامترهای مهم در تعییر اقلیم استان عنوان کرد و گفت: با کاهش بارندگی و تغییر اقلیم از ابتدای اردیبهشت تا پایان خرداد ماه تعداد روزهای بالای 40 درجه در شرق استان 14 روز و در گرگان 6 روز ثبت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صفر شدن ذخیره برفی ارتفاعات گلستان در اردیبهشت ماه 1400

صفر شدن ذخیره برفی ارتفاعات گلستان در اردیبهشت ماه 1400