مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 07:502021-06-29بين الملل

شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستار جبران خسارت نژادپرستی شد


کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل با انتشار گزارشی تاکید کرد که جبران خسارت، راهی برای رسیدگی به نژادپرستی علیه سیاه پوستان است.

- کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل با انتشار گزارشی تاکید کرد که جبران خسارت، راهی برای رسیدگی به نژادپرستی علیه سیاه پوستان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، قتل جورج فلوید در سال گذشته یک کاتالیست غیرمنتظره برای وضعیت کنونی روابط نژادی، نه تنها در آمریکا بلکه در سراسر جهان شد.

وضعیت مرگ او موجب انتشار گزارش رییس حقوق بشر سازمان ملل متحد شد که از کشورها خواسته بود تا برای نژادپرستی ضد سیاهپوستان و انجام اصلاحاتی از طریق ابزارهای مختلف، به ویژه پرداخت غرامت، بیشتر تلاش کنند.

براساس ان.

بی.

سی نیوز، گزارش میچل باچله، کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل مرگ 190 تن بر اثر تیراندازی پلیس را بررسی کرد تا نشان دهد افسران پلیس عمدتا بابت نقض حقوق بشر علیه سیاهپوستان پاسخگو نمی شوند.

این گزارش سال گذشته پس از انتشار ویدیویی از فلوید که به دست درک شووین ، افسر پلیس سفیدپوست مینه سوتا به قتل رسید، به مرحله اجرا درآمد.

این گزارش فقط محدود به ایالات متحده نبود و به مسائل نژادپرستی سیستماتیک در کشورهای نظیر برزیل، کانادا، فرانسه و کشورهای دیگر هم پرداخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستار جبران خسارت نژادپرستی شد

شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستار جبران خسارت نژادپرستی شد