مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 07:552021-06-29اجتماعي

ایران زیباست؛ کویر دروازه قران یزد


استان یزد با توجه به اقلیم خشک و کویری، در کنار تمام زیبایی های معماری خود، دارای چندین کویر زیباست که توانسته در سال های اخیر میزبان علاقه مندان زیادی به کویرنوردی باشد و یکی از این کویرهای معروف در حاشیه مرکز این استان و موسوم به کویر دورازه قران است .

- ایسنا/یزد استان یزد با توجه به اقلیم خشک و کویری، در کنار تمام زیبایی های معماری خود، دارای چندین کویر زیباست که توانسته در سال های اخیر میزبان علاقه مندان زیادی به کویرنوردی باشد و یکی از این کویرهای معروف در حاشیه مرکز این استان و موسوم به کویر دورازه قران است که کمپ های کویرنوردی متعددی را نیز در دل خود جای داده است.

این منطقه که شامل تپه ماهورهای زیبایی است در 10 کیلومتری مرکز استان و نزدیکی ورودی شمالی شهر یزد یعنی میدان دروازه قران واقع شده و در کنار تمام زیبایی های کویری، تالاب ایجاد شده از آب تصفیه خانه شهر یزد نیز چشم اندازی زیبا از آن برای عکاسان، گردشگران و دوست داران طبیعت به وجود آورده است.

کمپ های کویرنوردی در این منطقه علاوه بر فراهم کردن سرگرمی های مختلف کویرنوردی اعم از شترسواری، سافاری و پرواز با پاراگلایدر و غیره، شب های پرستاره و با آرامش کویری را برای اقامت گردشگران و مسافران فراهم آورده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران زیباست؛ کویر دروازه قران یزد

ایران زیباست؛ کویر دروازه قران یزد