مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 08:252021-06-29اقتصادي

ساخت نخستین بوتیک هتل در قم


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم از ساخت اولین بوتیک هتل در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، علیرضا ارجمندی در بازدید از روند ساخت اولین هتل بوتیک استان، اظهار کرد: این هتل بوتیک با بازسازی و تغییر کاربری بخشی از خانه تاریخی سلامتی ها با حجم سرمایه گذاری 180 میلیارد ریال توسط شرکت ایوان مهر زیما گستر آریا ایجاد می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم با بیان این که بخشی از خانه تاریخی سلامت های قم بازسازی و الباقی تحت نظارت شورای فنی میراث فرهنگی قم به هتل بوتیک تبدیل می شود، افزود: این طرح، 1793 متر زیربنا دارد و برای 17 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند.

ارجمندی ادامه داد: آثار و خانه های تاریخی میراث با ارزشی هستند که باید در صیانت از آنها تلاش کرد و یکی از راه های مقابله با از بین رفتن این آثار، مرمت، بازسازی و تغییر کاربری آنها است.

وی گفت: خانه سلامتی ها در سال 1384 به شماره 12544 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و دارای ارزش تاریخی و فرهنگی بود که در سال 97 مالک بدون استعلام از این اداره کل آن را تخریب کرده بود.

ارجمندی تصریح کرد: هتل بوتیک به هتل هایی گفته می شود که دارای معماری خاصی هستند که علاوه بر محل اقامت از نظر ساخت، زیبایی و چیدمان هنری برای مهمانان قابل توجه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت نخستین بوتیک هتل در قم

ساخت نخستین بوتیک هتل در قم