مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 10:552021-06-29اقتصادي

سایه خشک سالی بر زمین های کشاورزی/ سطح زیر کشت در استان کمتر از یک چهارم شد


مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سطح زیر کشت محصولات بهاره در سال زراعی قبل 17 هزار و 500 هکتار بوده که در سال جاری بدلیل کاهش بارندگی، - عطاء الله ابراهیمی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: کشت مکانیزه محصولات بهاره شامل سیب زمینی، ذرت علوفه ای، چغندر قند و حبوبات از جمله لوبیا در سال جاری در سطح 13 هزار و 400 هکتار انجام شد.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کاشت مکانیزه در  سیب زمینی، ذرت علوفه ای و چغندر قند 100 درصد و در حبوبات از جمله لوبیا 92 درصد است، افزود: مابقی عملیات کشت حبوبات  به صورت دستی انجام می شود و این تغییر رویه در راستای کاهش هزینه های تولید، صرفهجویی در مصرف نهاده های تولید شامل بذر، کود و سم و همچنین صرفه جویی در مصرف آب، انرژی در سوخت ماشین آلات است.

وی ادامه داد: همچنین این حرکت سبب افزایش سطح سبز محصول و تراکم مناسب بوته در واحد سطح، تسریع و تسهیل در عملیات کاشت و کشت بموقع با استفاده از  ادوات و دستگاه های کارنده کشت می شود.

ابراهیمی با بیان اینکه کشت مکانیزه چغندر قند در سطح یک هزار و 400 هکتار با استفاده از 150دستگاه ردیفکارپنوماتیک، نئوماتیک و مکانیکی، انجام شده است، اظهار کرد: محصولات کشت ذرت علوفه ای نیز در سطح 3 هزار و 700 هکتار، کشت محصول سیب زمینی در سطح چه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه خشک سالی بر زمین های کشاورزی/ سطح زیر کشت در استان کمتر از یک چهارم شد

سایه خشک سالی بر زمین های کشاورزی/ سطح زیر کشت در استان کمتر از یک چهارم شد