مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 03:052021-06-29اقتصادي

تقسیم اراضی؛ یکی از موانع اصلی ورود فناوری به حوزه کشاورزی در کشور


رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تقسیم اراضی زراعی به مساحت های کوچک را یکی از اصلی ترین موانع ورود فناوری به حوزه کشاورزی در کشور دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، عبدالرضا واعظی در اولین نشست تخصصی بومی سازی فناوری های کشاورزی و صنایع غذایی نوین اظهار داشت: بر اساس مطالعات حاصل از بررسی نتایج داده های سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، اتحادیه اروپا و وزارت کشاورزی کشورهای مختلف، متوسط اراضی کشاورزی در کل دنیا 8.

7 هکتار است؛ درحالی که در ایران سطح اراضی کشور 4.

9 هکتار بوده که تقریباً نصف میانگین اراضی کشاورزی جهان است.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی افزود: در زمین های کوچک هزینه ها افزایش پیدا می کند و به لحاظ اقتصادی استفاده از تجهیزات و فناوری های نوین کشاورزی مقرون به صرفه نمی شود و کشاورزان رغبتی برای به کارگیری فناوری نوین ندارند.

وی با اشاره به مزایای کشت یکپارچه در کشاورزی بیان کرد: وظیفه تجمیع کاشت خرده مالک ها بر عهده شرکت تعاونی روستایی گذاشته شده است ولی فعالیت این شرکت محدود به توزیع کود و اقلام کشاورزی شده است.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بابیان اینکه سیستم کشاورزی در کشور ما بسیار قدیمی است تأکید کرد: در حوزه کشاورزی نیازمند روش ها، تجهیزات و فرهنگ فناورانه هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقسیم اراضی؛ یکی از موانع اصلی ورود فناوری به حوزه کشاورزی در کشور

تقسیم اراضی؛ یکی از موانع اصلی ورود فناوری به حوزه کشاورزی در کشور