مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 04:452021-06-30اقتصادي

مدیریت آفات در باغ های قصرالدشت شیراز انجام می شود


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: مدیریت آفات در قریب به هزار هکتار از باغ های میوه قصرالدشت شهر شیراز امسال با قوت دنبال می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ذبیح الله سیروسی با اشاره به اینکه طرح مدیریت آفات از سال 1379 آغاز و در پنج سال اخیر با تعامل شهرداری به اجرا در آمده است، تصریح کرد: پایش و مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای در دو مرحله برای باغ های این قسمت از شهر شیراز به اجرا در می آید.

به گفته وی؛ رصد و مبارزه با آفت در باغ های میوه های زودرس مانند هلو، زردآلو و شلیل از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و برای باغ های انار و خرمالو از اواخر شهریور ماه پیگیری می شود که تأمین مالی و ادوات مورد نیاز طرح بر عهده شهرداری شیراز و نظارت بر اجرا توسط جهاد کشاورزی انجام می شود.

سیروسی اظهار کرد: عملیات فنی مورد نظر برای رصد و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای شامل نصب بیش از 14 هزار تله فرمون جنسی و کاملاً غیر شیمیایی در سطح باغ ها است که کار اجرایی توسط کلینیک گیاه پزشکی طرف قرارداد انجام می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه حفظ و صیانت از باغ های قصرالدشت به دلیل موقعیت قرار گیری در قلب شهر شیراز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ابراز کرد: کنترل آفات، پایداری تولید و جلوگیری از غیر اقتصادی شدن آن در باغ های این قسمت از شهر شیراز برای مج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت آفات در باغ های قصرالدشت شیراز انجام می شود

مدیریت آفات در باغ های قصرالدشت شیراز انجام می شود