مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 05:152021-06-30اقتصادي

آمریکا در زمینه تولید خودروهای برقی از چین و اروپا عقب افتاد


بر اساس آمار شورای بین المللی حمل و نقل پاک، آمریکا علیرغم ادعاهای فراوان در زمینه برتری فناورانه، هم از چین و هم از اروپا در زمینه تولید خودروهای برقی عقب افتاده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی ان بی سی، شورای یادشده معتقد است چین و اروپا به طور جدی در حال اجرای سیاست هایی به منظور به صفر رساندن تولید و حرکت خودروهای مصرف کننده خودروهای فسیلی هستند، ولی آمریکا در این زمینه جدیت کافی را ندارد.

در مقابل، سیاست هایی که مشوق تولید خودروهای برقی یا سیاست گذاری در این زمینه باشند به طور جدی اعمال نشده یا در صورت وضع شدن اجرایی نشده یا مورد توجه قرار نمی گیرند.

بررسی این شورا همچنین حاکی است روند عقب ماندگی آمریکا در زمینه تولید خودروهای برقی از سال 2017 تا 2020 تشدید شده است و فعلا چشم اندازی برای حل این مشکل دیده نمی شود.

بین سال های 2010 تا 2020 بیش از 10 میلیون خودروی برقی در جهان تولید شده است و در شرایطی که تا پایان سال 2017 سهم خودروسازان آمریکایی از این تولیدات 20 درصد بود، این رقم در پایان سال 2020 به 18 درصد کاهش یافت.

طی سال های 2010 تا 2020 چین بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی جهان بوده و 44 درصد از این بازار را در کنترل خود داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا در زمینه تولید خودروهای برقی از چین و اروپا عقب افتاد

آمریکا در زمینه تولید خودروهای برقی از چین و اروپا عقب افتاد