مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 05:352021-06-30اقتصادي

مدیریت آفات در باغ های شیراز با قوت دنبال می شود


مدیریت آفت مگس میوه مدیترانه ای در قریب به هزار هکتار از باغ های میوه قصردشت شهر شیراز امسال نیز با همکاری شورای شهر و شهرداری شیراز آغاز و با قوت دنبال می شود.

- ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی شیراز گفت: مدیریت آفت مگس میوه مدیترانه ای در قریب به هزار هکتار از باغ های میوه قصردشت شهر شیراز امسال نیز با همکاری شورای شهر و شهرداری شیراز آغاز و با قوت دنبال می شود.

ذبیح الله سیروسی چهارشنبه 9 تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح مذکور از سال 1379 آغاز و در پنج سال اخیر با تعامل شهرداری به اجرا در آمده است، عنوان کرد: پایش و مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای در دو مرحله برای باغ های این قسمت از شهر شیراز به اجرا در می آید.

به گفته او، رصد و مبارزه با آفت در باغ های میوه های زودرس مانند هلو، زردآلو و شلیل از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و برای باغ های انار و خرمالو از اواخر شهریور ماه پیگیری می شود که تامین مالی و ادوات مورد نیاز طرح بر عهده شهرداری شیراز و نظارت بر اجرا توسط جهاد کشاورزی انجام می شود.

سیروسی اظهار کرد: عملیات فنی مورد نظر برای رصد و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای شامل نصب بیش از 14 هزار تله فرمون جنسی و کاملا غیر شیمیایی در سطح باغ ها است که کار اجرایی توسط کلینیک گیاهپزشکی طرف قرارداد انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت آفات در باغ های شیراز با قوت دنبال می شود

مدیریت آفات در باغ های شیراز با قوت دنبال می شود