مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 05:452021-06-30اجتماعي

سایت موزه گورستان عیلامیان بوشهر احداث می شود


سایت موزه گورستان عیلامیان در محله شغاب این شهر به عنوان یک مرجع مشهور جهانی در دانش باستان شناسی احداث می ‎شود.

- ایسنا/بوشهر شهردار بندر بوشهر گفت: سایت موزه گورستان عیلامیان در محله شغاب این شهر به عنوان یک مرجع مشهور جهانی در دانش باستان شناسی احداث می ‎شود.

حسین صالحیان روز چهارشنبه در اینباره اظهار کرد: از دیدگاه باستان شناسان این گورستان بیان گر یک سنت تدفینی است که به طور احتمالی از دوره هخامنشی آغاز شده ولی تاریخ گذاری صورت گرفته پیرامون آن از اواخر دوره اشکانی تا اوایل دوره ساسانی و 2000 تا 2500 سال قدمت دارد.

وی تصریح کرد: گورستان شغاب در دانش باستان شناسی شهرت جهانی دارد و احداث سایت موزه آن حائز اهمیت بسیار زیادی است زیرا به گواه یکی از باستان شناسان بین المللی نوع تدفین اجساد در این گورستان در هیچ جای دنیا یافت نشده است.

شهردار بوشهر افزود: در این زمینه از ده پهلوان به عنوان عضو هیئت علمی گروه باستان شناسی دانشگاه تهران کمک گرفته شده تا بتوان با استفاده از ظرفیت‎ های علمی وی نسبت به احداث سایت موزه گورستان عیلامیان بوشهر اقدام کرد صالحیان خاطر نشان کرد: بوشهر شهری با قدمت تاریخی بسیار بالا است که در صورت احیای ظرفیت های تاریخی آن به شهری با تراز شهرهای اصفهان، شیراز، یزد در سطح ملی و بین المللی معرفی خواهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایت موزه گورستان عیلامیان بوشهر احداث می شود

سایت موزه گورستان عیلامیان بوشهر احداث می شود