مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 07:352021-06-30پزشكي

توانایی جنین های انسانی در ریست کردن ساعت زیستی بدن خود!


دانشمندان می گویند، جنین ها از زمان لقاح تا اتصال به رحم مادر، یک رویداد جوان شدن مجدد و ریست شدن ساعت بیولوژیکی را تجربه می کنند که درک آن می تواند به درمان بیماری های ناشی از افزایش سن و پیری مانند پارکینسون کمک شایانی کند.

- توانایی جنین های انسانی در "ریست کردن" ساعت زیستی بدن خود! دانشمندان می گویند، جنین ها از زمان لقاح تا اتصال به رحم مادر، یک رویداد جوان شدن مجدد و ریست شدن ساعت بیولوژیکی را تجربه می کنند که درک آن می تواند به درمان بیماری های ناشی از افزایش سن و پیری مانند پارکینسون کمک شایانی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، با افزایش سن، همه سلول ها در بدن ما پیر می شوند و آسیب می بینند.

اما عدم وجود این آسیب سلولی در جنین های انسان، چندین دهه است که دانشمندان را گیج کرده است و حالا ممکن است به پاسخ این راز رسیده باشیم.

بر اساس یک مطالعه تازه منتشر شده در مجله Science Advances تیمی از دانشمندان شواهدی را در مورد ایده جوان سازی مجدد سلولی به ویژه با مشاهده سلول های جنینی انسان و موش پیدا کرده اند که به نظر می رسد سن بیولوژیکی آنها در مراحل اولیه رشد جنین ریست (reset) می شود.

مرحله جوانسازی مجدد که اندکی پس از اتصال جنین به رحم اتفاق می افتد و سلول ها را به جوان ترین سن بیولوژیکی خود سوق می دهد، زمین صفر نامیده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توانایی جنین های انسانی در ریست کردن ساعت زیستی بدن خود!

توانایی جنین های انسانی در ریست کردن ساعت زیستی بدن خود!