مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 09:252021-06-30سياسي

دیواری بین طب جدید و قدیم وجود ندارد


یکی از مسائل بسیار مهم که ذهن ما را مشغول کرده بود، تقابل بین طب ایرانی یا به تفسیری طب سنتی و طب مدرن و جبهه آرایی دو گروه در مقابل همدیگر بود و آنچه لگدمال و گم می شد، - حقیقت بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعید نمکی در بازدید از طرح ادغام خدمات طب ایرانی در نظام شبکه در مرکز بهداشت شهرستان اردکان، گفت: گروهی، طب ایرانی را نفی می کردند.

درست مثل اینکه اساتید معماری ما مسجد جامع یزد، مسجد شیخ لطف الله، عالی قاپو و یا تخت جمشید را نفی کنند این یک بی خردی مطلق بود.

وی افزود: گروهی دیگر با افراطی گری، عوام فریبی و تمسک به شیوه های غیرعلمی که نهایتا منجر به سوزاندن طب می شد، با شیوه نابخردانه دیگری در این تقابل، مشارکت می کردند.

در این بین یک عقلانیت، حد وسط و منطق باید حاکم می شد و آن منطق این بود که نه می توانیم طب ایرانی که روزی دانشمندان این طب در عرصه بین المللی درخشیدند را نفی کنیم و نه طب جدید و مدرن را.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اگر کتاب های بیت الحکمه بغداد را تورقی بزنید می بینید که بیشترین مبانی که برگردان به عربی است و توسط پزشکی به نام حنین بن اسحاق که مسیحی بود به عربی برگردانده می شد، مستنداتی است که از ایران زمین به ویژه سرزمین های بلخ، بخارا، خوارزم و مناطق مرکزی ایران به زبان عربی برگردان شد تا در کتابخانه مهم بیت الحکمه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیواری بین طب جدید و قدیم وجود ندارد

دیواری بین طب جدید و قدیم وجود ندارد