مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 13:002021-06-30سياسي

سازماندهی اجباری ‎گروه های جهادی ذیل بسیج و ممنوعیت فعالیت سایر گروه ها!


به تازگی طرح با عنوان ساماندهی قانون بسیج سازندگی در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته است که نقدهای بسیاری از سوی کارشناسان و صاحبنظران را در پی داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اخیرا طرحی در مجلس شورای اسلامی با عنوان ساماندهی قانون بسیج سازندگی مطرح شده و در دستور کار قرار گرفته است که در صورت تصویب نهایی، گروه جهادی، مجموعه ای منسجم از افراد داوطلب مردمی تعریف می شود که برای کمک به رفع فقر و محرومیت در روستاها و مناطق محروم مجاهدات می کنند.

این جهاد گران به موجب ماده 13 قانون مقررات استخدامی سپاه مصوب 1370، بسیجی محسوب می شوند و مرجع صدور مجوز تشکیل، فعالیت، سازماندهی، هدایت و نظارت بر آن ها بسیج سازندگی مجلس شورای اسلامی از جمله نمایندگانی است که نسبت به طرح مذکور انتقاد کرده و معتقد است که این طرح باعث محدودیت کار گروه های جهادی شده و نوعی اجبار در فعالیت آنها ایجاد می شود.

نجابت در این خصوص عنوان کرده است که ‏قرار بود ‎آتش به اختیارها معطل کسی نمانند ولی طرح کمیسیون امنیت ملی مبنی بر سازماندهی اجباری ‎گروه های جهادی ذیل بسیج سازندگی و ممنوع اعلام کردن فعالیت سایرین تحت عنوان گروه جهادی مصداق خلع سلاح آتش به اختیاران است!     همچنین حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی رییس شورای سیاس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازماندهی اجباری ‎گروه های جهادی ذیل بسیج و ممنوعیت فعالیت سایر گروه ها!

سازماندهی اجباری ‎گروه های جهادی ذیل بسیج و ممنوعیت فعالیت سایر گروه ها!