مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 تیر 1400 ساعت 02:352021-06-30سياسي

مرمت گنبد شیخ لطف الله را متوقف کنید


تعدادی از استادکاران مرمت و دوستداران میراث فرهنگی استان اصفهان، با حضور در دفتر اتحادیه صنف صنایع دستی این استان، خواستار توقف مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله تا برگزاری کنگره نقد مرمت و رفع شبهات موجود شدند.

- مرتضی فرشته نژاد و فریماه هوشیار دو مرمتگر بناهای تاریخی، هوشنگ رسام و غلامرضا عنایتی دو هنرمند باسابقه کاشی کاری، به همراه چند تن از دوستداران میراث فرهنگی اصفهان و همچنین عباس شیردل، رییس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان، روز گذشته (چهارشنبه_نهم تیرماه) در دفتر این اتحادیه دور هم جمع شدند تا برای نجات مسجد شیخ لطف الله که مرمت گنبد آن به دست همان مرمتگر پیشین آغاز شده، چاره ای بیندیشند.

فریماه هوشیار، کارشناس ارشد مرمت بناهای تاریخی در این نشست، با مروری بر اظهارات متناقضی که مسئولان میراث فرهنگی استان اصفهان طی دو سال گذشته درباره مرمت این گنبد داشته اند، از اینکه هرگز به سؤالات منتقدان پاسخ شفاف و منطقی ای از سوی این اداره کل داده نشده اظهار تأسف کرد.

سپس، برنا موسوی، یکی از دوستداران میراث فرهنگی اصفهان، خبر داد که طبق اعلام فریبا خطابخش، مدیر پایگاه میراث جهانی نقش جهان، ناظر عالی فاز دوم مرمت گنبد شیخ لطف الله، عبدالله جبل عاملی است و بهشاد حسینی و محسن نکویی نیز دیگر ناظران این پروژه هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت گنبد شیخ لطف الله را متوقف کنید

مرمت گنبد شیخ لطف الله را متوقف کنید