مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 تیر 1400 ساعت 04:252021-07-01اقتصادي

صنایع تبدیلی؛ حلقه مفقوده در رونق کشاورزی کهگیلویه


با وجود ظرفیت های عظیم کشت و تنوع محصولات کشاورزی اما نبود صنایع تبدیلی به عنوان یک خلأ اساسی کشاورزان را با مشکلات عدیده روبرو کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کهگیلویه، ظرفیت های عظیم در بخش کشاورزی شهرستان از قبیل زمین قابل کشت مرغوب و مستعد اگر مورد توجه قرار بگیرد می تواند به قطب کشاورزی استان و جنوب کشور تبدیل شود.

توسعه گیاهان دارویی و سایر محصولات که امکان رشد و پرورش در منطقه دارند ولی تاکنون وارد منطقه نشده اند یا در حد ناچیزی کشت شده اند نظیر آلوئه ورا، گل نرگس، زعفران، گل محمدی، پسته، گردوی گرمسیری و.

نقش تعیین کننده ای در بحث تولید دارو ایفا خواهد کرد.

کارشناسان جهاد کشاورزی می گویند چنانچه این پروژه به ارگانیک کشت و تولید می شود به دلیل نبود صنایع تبدیلی به صورت خام فروشی عرضه می شود و در این بین کشاورزان و دامداران سود چندانی عایدشان نمی شود.

این در حالی است که اگر صنایع تبدیلی راه اندازی شود ضمن کاهش هدروری و ضایعات و عمل آوری برای دسترنج کشاورزان و باغداران ارزش افزوده بعد از تولید به اقتصاد شهرستان برمی گردد.

حکمت نریمانی با اشاره به ظرفیت های عظیم بخش کشاورزی در شهرستان می گوید: زمینه کشت انواع گیاهان دارویی و محصولات باغی فراهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع تبدیلی؛ حلقه مفقوده در رونق کشاورزی کهگیلویه

صنایع تبدیلی؛ حلقه مفقوده در رونق کشاورزی کهگیلویه