مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 تیر 1400 ساعت 04:252021-07-01سياسي

سنندج«شهر خلاق موسیقی» و تلاش برای حفظ این عنوان


سنندج هشتم آبان ماه سال 98 با عنوان «شهر خلاق موسیقی» در فهرست شهرهای خلاق جهان قرار گرفت و اکنون تلاش می شوداین عنوان جهانی برای این شهر حفظ شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، سال 97 پرونده چهار شهر ایران برای قرارگرفتن در شبکه شهرهای خلاق جهان به یونسکو ارائه شد.

هشتم آبان ماه سال 98 دفتر یونسکو طی گزارشی 66 شهر پیوست به این شبکه را اعلام کرد.

سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی و بندرعباس شهر خلاق صنایع دستی از سوی یونسکو تایید شد تا آوازه شهر هزار آوا بیش از پیش در جهان گسترانده شود.

برخورداری از پشتوانه تاریخی و بهره مندی از بزرگان و نامداران عرصه موسیقی و ریشه دار بودن موسیقی و آواهای مختلف در میان مردمان این دیار، به عنوان شهر خلاق موسیقی جهان معرفی شد و خاستگاه موسیقی جهان شد.

اینکه کردستان مهد موسیقی و آواها و نواها است غیرقابل انکار است، چرا که کردستان هنرمندانی چون کامکارها، عندلیبی ها، تعریف ها و .

را در خود پرورش داده و به دنیای موسیقی معرفی کرده است.

براساس قانون سازمان جهانی یونسکو هر چند سال یک بار شهر های خلاق ارزیابی می شوند و بر همین اساس و در ارزیابی اول، موقعیت فعلی شهر خلاق، نسبت به دو سال قبل، سنجیده می شود و اگر شهری نتواند در این بازه زمانی پیشرفت مؤثری در زمینه اجرای راهبرد های یونسکو داشته باشد، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنندج«شهر خلاق موسیقی» و تلاش برای حفظ این عنوان

سنندج«شهر خلاق موسیقی» و تلاش برای حفظ این عنوان