مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 تیر 1400 ساعت 04:252021-07-01اجتماعي

تدوین طرح مرتع داری در 10 سامانه مرتعی میامی


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی گفت: طرح مرتع داری در 10 سامانه مرتعی این شهرستان تهیه و تدوین شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، محمدعلی رضایی اظهار کرد: بر اساس ابلاغ طرح 9 در 99 که یکی از موارد مهم تهیه طرح مرتع داری است، شهرستان میامی در سال 1399 با ابلاغ و ترغیب دامداران 10 سامانه مرتعی یا انعقاد قرارداد با نظام مهندسی و شرکت تعاونی طرح مرتع داری تهیه کرده اند.

وی افزود: پروانه چرای دام، مجوز موقت یک ساله بوده، اما طرح های مرتع داری سند 30 ساله است که در دفاتر اسناد رسمی بین مدیرکل و مجریان طرح، عقد قرارداد صورت می گیرد و در طرح های مرتع داری می توان فعالیت های متنوعی انجام داد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی بیان کرد: حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری از منابع پایه و کاهش فشار بر عرصه های مرتعی، استفاده بهینه و مدیریت بهتر بر عرصه های مرتعی، جهت گیری به سمت مدیریت پایدار و زمینه سازی برای مشارکت تشکل ها در احیا، اصلاح و توسعه مراتع و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری توسط مرتع داران از اهداف اصلی و مزیت تهیه طرح های مرتع داری است.

به گفته وی، با تهیه و اجرای طرح های مرتع داری در شهرستان، اهداف دیگری همچون بهبود و افزایش پوشش گیاهی، افزایش درآمد و بهب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین طرح مرتع داری در 10 سامانه مرتعی میامی

تدوین طرح مرتع داری در 10 سامانه مرتعی میامی