مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 تیر 1400 ساعت 05:052021-07-01سياسي

پیگیر بهره برداری از سد شهید مدنی هستیم


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری بهره برداری از سد شهید مدنی گفت : با گذشت بیش از 10 سال، آبگیری این سد تاکنون انجام نیافته است.

- حجت الاسلام و المسلمین سید محمد رضا میر تاج الدینی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: سد شهید مدنی یکی از سدهای مهمی است که با آبگیری آن، امکانات خوب گردشگری در بخش خصوصی ایجاد شده و گذشته از آن، مازاد آب سد شهید مدنی برای جبران کمبود آب دریاچه ارومیه نیز مؤثر خواهد بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خط انتقال آب نهند به تبریز در مخزن سد شهید مدنی قرار گرفته و با آبگیری این سد، لوله ها به زیر آب خواهد رفت.

وی افزود: بهره برداری از سد شهید مدنی نیازمند خارج کردن خط انتقال آب از سد نهند تبریز از مخزن این سد است که حدود 4 کیلومتر آن باقی مانده است.

میرتاج الدینی بیان کرد: با گذشت بیش از ده سال و با وجود تکمیل سد شهید مدنی، تاکنون آبگیری آن انجام نشده و در حال حاضر با مشکلات متعددی روبرو شده است.

وی ادامه داد: سد شهید مدنی در سال های نخست با مبلغی حدود 20 میلیارد قابل بهره برداری بود اما در حال حاضر بهره برداری از این سد، نیازمند 200 میلیارد تومان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیر بهره برداری از سد شهید مدنی هستیم

پیگیر بهره برداری از سد شهید مدنی هستیم