مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 تیر 1400 ساعت 06:152021-07-01سياسي

کشتار دام های باردار صحت دارد؟


با وجود هشدارهای مکرر کمبود بارش، خشکسالی و نبود علوفه مناسب در مرتع از ابتدای سال شاهد کشتار دام های مولد بودیم که اخیرا هشدارهای زیادی درباره کشتار دام های آبستن به دلیل کمبود نهاده و علوفه شنیده می شود و کلیپ هایی در این خصوص در فضای مجازی منتشر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رییس سازمان دامپزشکی کشور در نامه ای خطاب به مدیران دامپزشکی استان ها بر ممنوعیت کشتار دام های مولد اعم از گاو، گاومیش، گوسفند و بز آبستن همچنان تاکید کرد که این موضوع با واکنش دامداران روبرو شد چرا که آنها اذعان می کنند با دستور و ممنوعیت مشکلی حل نمی شود و به علت گرانی و کمبود نهاده چاره ای جز کشتار ندارند.

طی روزهای اخیر انتشار کلیپ کشتار دام های آبستن در فضای مجازی، احساسات مردم را جریحه دار کرد که با این وجود انتظار می رود مسئولان وزارت جهاد هر چه سریع تر با تامین نهاده مورد نیاز از گرسنگی دام ها جلوگیری کنند چرا که با استمرار این روند آینده روشنی پیش روی صنعت دامپروری نیست.

بسیاری از مسئولان بر این باورند که با استمرار کشتار دام های مولد و آبستن و کاهش جمعیت دام، شاهد تلاطم قیمت در بازار گوشت هستیم به طوری که دهک های ضعیف و متوسط جامعه توان خرید ندارند، این درحالی است که با تامین نهاده و علوفه مورد نیاز امکان تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشتار دام های باردار صحت دارد؟

کشتار دام های باردار صحت دارد؟