مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 تیر 1400 ساعت 08:252021-07-01فناوري

اینترنت ملی یا شبکه ملی اطلاعات؟ کدام صحیح است؟


شبکه ملی اطلاعات درسال 1384 با نام «شبکه ملی اینترنت» در دستور کار مجلس قرار گرفت، ولی به دلایلی هنورمحقق نشده است.

این اصطلاح درست که بعضاً با عبارت اشتباه «اینترنت ملی» اشتباه گرفته می شود، - در این باره ایسنا پیشتر نوشت: شبکه ملی اطلاعات بنا به تعاریفی که برایش ذکر شده، شبکه ملی متشکل از زیرساخت های ارتباطی با مدیریت مستقل کاملاً داخلی، حفاظت شده نسبت به اینترنت و با امکان عرضه انواع محتوا و خدمات ارتباطی است و عبارت اینترنت ملی که جایگزین آن شده، تعبیری است که این روز ها به اشتباه از آن استفاده می شود.

طرح شبکه ملی اطلاعات در کشور از اواخر سال 1384 مطرح و مهم ترین دلیل پیاده سازی این شبکه در آن سال کاهش وابستگی به شبکه جهانی اینترنت اعلام شد.

در سند ضرورت تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات آمده که شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت ارتباطی کل فضای مجازی، شبکه همه شبکه های کشور است.

در ویکی پدیای فارسی در تعریف اینترنت آمده است: اینترنت سامانه ای جهانی از شبکه های رایانه ای به هم پیوسته است که از پروتکلِ مجموعه پروتکل اینترنت برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند.

به عبارت دیگر اینترنت، شبکه شبکه هاست که از میلیون ها شبکه خصوصی، عمومی، دانشگاهی، تجاری و دولتی در اندازه های محلی و کوچک تا جهانی و بسیار بزرگ تشکیل شده است که ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینترنت ملی یا شبکه ملی اطلاعات؟ کدام صحیح است؟

اینترنت ملی یا شبکه ملی اطلاعات؟ کدام صحیح است؟