مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 تیر 1400 ساعت 12:302021-07-01بين الملل

هدف بایدن از پیشبرد همزمان سیاست عادی سازی روابط و راهکار دودولتی چیست؟


سیاست دولت کنونی آمریکا در قبال فلسطین در مقایسه با دولت پیشین این کشور شاهد تغییراتی بوده و باعث شده است برخی از کشورهای عربی به رغم وجود موانع برای عادی سازی روابط از راه های مختلفی با تل آویو به تکاپو بیفتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به رغم سعی دولت پیشین آمریکا برای اجرای طرح موسوم به معامله قرن و همزمان تلاش برای کشاندن کشورهای عربی به عادی سازی روابط با تل آویو، دولت جدید آمریکا شیوه ای مشابه؛ اما تعدیل شده ای را در این مسیر در پیش گرفته است.

پایگاه خبری این تشکیلات از هم پاشید.

ریچارد میلز کاردار فرستاده آمریکا در سازمان ملل متحد در اظهاراتش به این موضوع اشاره کرده و در این خصوص گفته است که آمریکا روابط با خود را با تشکیلات خودگردان فلسطین از سر خواهد گرفت و از راهکار دودولتی مبتنی بر توافق متقابل حمایت خواهد کرد تا به جنگ اسراییل و فلسطین پایان داده شود.

المیادین یادآور می شود که امارات اولین کشور عربی حاشیه خلیج فارس و سومین کشور عربی است که توافق عادی سازی روابط با تل آویو را امضاء کرد و پس از این کشور، بحرین، سودان و به تازگی مغرب به توافق پیوستند آن پس از اردن و مصر که به ترتیب در سال های 1994 و 1979 به توافق عادی سازی روابط با تل آویو ملحق شده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف بایدن از پیشبرد همزمان سیاست عادی سازی روابط و راهکار دودولتی چیست؟

هدف بایدن از پیشبرد همزمان سیاست عادی سازی روابط و راهکار دودولتی چیست؟