مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 تیر 1400 ساعت 17:052021-07-01پزشكي

آغاز اجرای برنامه غربالگری بینایی در آذربایجان شرقی


مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به این که طلایی ترین زمان تشخیص و درمان تنبلی چشم سه تا شش سالگی است، گفت: بهزیستی استان با ایجاد 210 پایگاه دائمی غربالگری بینایی در سطح استان و در مراکز مثبت زندگی در صدد شناسایی و درمان این بیماری در سنین پایین است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به این که طلایی ترین زمان تشخیص و درمان تنبلی چشم سه تا شش سالگی است، گفت: بهزیستی استان با ایجاد 210 پایگاه دائمی غربالگری بینایی در سطح استان و در مراکز مثبت زندگی در صدد شناسایی و درمان این بیماری در سنین پایین است.

فرگل صحاف روز پنجشنبه در آیین آغاز برنامه ی پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی ، تنبلی چشم را بیماری بدون علامت خواند و از والدین درخواست کرد با مراجعه به موقع به پایگاه های غربالگری بینایی بهزیستی مراقب بینایی چشمان فرزندانشان باشند.

وی بیان کرد: عدم تشخیص و درمان به هنگام تنبلی چشم عوارضی از جمله نابینایی یا کاهش بینایی دایمی، اختلال در دید عمقی، کاهش قدرت تمرکز و قدرت تفکیک، اختلالات تحصیلی و یادگیری را در پی دارد و با توجه به اینکه هر چه سن کودک کمتر باشد شانس درمان بیشتر است و مدت درمان نیز کوتاه تر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز اجرای برنامه غربالگری بینایی در آذربایجان شرقی

آغاز اجرای برنامه غربالگری بینایی در آذربایجان شرقی