مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 تیر 1400 ساعت 04:352021-07-02بين الملل

وزیر دفاع آمریکا: حملات اخیر طالبان نگران کننده است


وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با همتای افغان خود افزایش سطح خشونت از سوی طالبان را نگران کننده دانست و بر اهمیت استفاده از فرصت مذاکرات و گفتگو های صلح برای دست یافتن به صلح دایمی در افغانستان تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ژنرال بسم الله محمدی سرپرست وزارت دفاع افغانستان شب گذشته (پنجشنبه) با لوید آستین همتای آمریکایی خود پیرامون همکاری های نظامی و راهبردی میان افغانستان و آمریکا طی یک تماس تلفنی رایزنی کردند.

آستین در این تماس تلفنی، ضمن تقدیر از نقش فعال و برجسته نیروهای دفاعی و امنیتی افغان را در سرکوب تروریست ها گفت: واشنگتن متعهد به همکاری طولانی مدت با نیروهای دفاعی و امنیتی افغان در تامین مالی، تجهیز و آموزش هستیم و تعهد ما بر مشارکت پایدار با حکومت و مردم افغانستان است.

وزیر دفاع آمریکا افزایش سطح خشونت از سوی طالبان را نگران کننده دانست و بر اهمیت استفاده از فرصت مذاکرات و گفتگو های صلح برای دست یافتن به صلح دایمی در افغانستان تاکید کرد.

محمدی نیز از همکاری های آمریکا با مردم و حکومت افغانستان و در اختیار قرار دادن هواپیماهای جدید برای نیروهای هوایی ارتش افغانستان قدردانی کرد و  و بر تداوم همکاری های هدفمند دو کشور در راستای مبارزه با تروریسم بین المللی تاکید ورزید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر دفاع آمریکا: حملات اخیر طالبان نگران کننده است

وزیر دفاع آمریکا: حملات اخیر طالبان نگران کننده است