مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 تیر 1400 ساعت 04:452021-07-02بين الملل

عربستان سعودی: شورای انتقالی و دولت مستعفی، توافق ریاض را اجرایی کنند


پس از اختلافات شدید بین عناصر وابسته به امارات و دولت مستعفی یمن که وابسته به عربستان سعودی است، ریاض خواستار پایان این اختلافات شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، طرفین بر توقف هر گونه درگیری بر اساس مکانیزم در نظر گرفته شده، تأکید کردند.

ریاض همچنین از طرفین درگیر خواست که توافقات پیشین را اجرایی کنند، اختلافات را کنار بگذارند و بر اساس مکانیز مورد توافق، عمل کنند.

در این بیانیه تأکید شد: تنش سیاسی و رسانه ای شورای انتقالی جنوب و پس از آن تصمیمات سیاسی و نظامی آن، با توافقات طرفین، همخوانی ندارد .

عربستان سعودی در پایان مدعی شد که همچنان از دولت مستعفی حمایت می کند که شورای انتقالی در آن مشارکت دارد.

شورای انتقالی جنوب اخیرا گام جدیدی در مسیر کودتا علیه دولت مستعفی برداشت و از تأسیس وزارت خارجه و تعیین نماینده در کشورهای مختلف خبر داد.

شورای انتقالی این وزارتخانه را اداره کل امور خارجی شورای انتقالی جنوب نامگذاری کرده و تصمیمات این گروه شامل تعیین نماینده برای این اداره در آمریکا، سازمان ملل، اتیوپی، اتحادیه آفریقا، فرانسه، کانادا و کویت است.

این اقدام در سایه حمایت امارات از نهادهای وفادار به خود در یمن به منظور حضور سیاسی بیشتر و کنار زدن دولت مستعفی صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان سعودی: شورای انتقالی و دولت مستعفی، توافق ریاض را اجرایی کنند

عربستان سعودی: شورای انتقالی و دولت مستعفی، توافق ریاض را اجرایی کنند