مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 تیر 1400 ساعت 05:302021-07-02سياسي

ابلاغ حکم قطعی بازگشت جنگل های هیرکانی مازندران به بیت المال


رییس سازمان جنگل ها و مراتع کشور گفت: حکم قطعی بازگشت 5 هزار و 103 هکتار از جنگل های هیرکانی آق مشهد ساری به بیت المال صادر و ابلاغ شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، مسعود منصور افزود: پس از درخواست و پذیرفته شدن ماده 477 سازمان جنگل ها در سال گذشته از سوی رییس قوه قضاییه پرونده دوباره در دیوان عالی کشور به شعبه اول ارجاع شد و رییس و دو مستشار این شعبه به دقت پرونده را بررسی کردند و با هفت استدلال که در متن رأی هم آورده شده رأی شعبه اول دادگاه عمومی ساری را که نشان می دهد 5 هزار و 103 هکتار از جنگل های هیرکانی ملی و حدود 370 هکتار مستثنیات و متعلق به مردم است، تأیید کرد.

وی گفت: این 5 هزار و 103 هکتار از جنگل های هیرکانی با این رأی به دامن منابع طبیعی و انفال برگشت و رأی صادر شده از سوی دیوان عالی کشور، قطعی و غیر قابل اعتراض است.

منصور افزود: وقف و نهاد وقف را نهادی ارزشمند و مقدس می دانیم، ولی از طرف دیگر جنگل ها و مراتع را که جزو انفال و بیت المال است و متعلق به نسل حاضر و نسل های آتی است وقف پذیر نمی دانیم.

رییس سازمان جنگل ها و مراتع کشور گفت: با رأی اخیر دیوان عالی کشور مشخص شد که استدلالات سازمان جنگل های درست و نظر ما منطبق با قوانین کشور و حتی مبانی شرعی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابلاغ حکم قطعی بازگشت جنگل های هیرکانی مازندران به بیت المال

ابلاغ حکم قطعی بازگشت جنگل های هیرکانی مازندران به بیت المال