مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 تیر 1400 ساعت 06:552021-07-02سياسي

مرکز خراسان شناسی محصور به مرزهای جغرافیایی نخواهد بود


محدوده فعالیت این مرکز محصور به مرزهای خراسان جغرافیایی و سیاسی نخواهد بود، بلکه خراسان فرهنگی، خراسانی است که در این مرکز مورد شناسایی و پژوهش قرار خواهد گرفت.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: محدوده فعالیت این مرکز محصور به مرزهای خراسان جغرافیایی و سیاسی نخواهد بود، بلکه خراسان فرهنگی، خراسانی است که در این مرکز مورد شناسایی و پژوهش قرار خواهد گرفت.

محمد کافی در افتتاحیه مرکز خراسان شناسی در مشهد با بیان اینکه تفاوت دانشگاه فردوسی مشهد با سایر دانشگاه های کشور در حضور این دانشگاه در خراسان است، اظهار کرد: این دانشگاه باید در تراز نام امام هشتم(ع)، خراسان و فردوسی بزرگ انجام وظیفه کند.

وی ادامه داد: بر این اساس به این نتیجه رسیدیم که در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی پا را از چارچوب دانشگاه فراتر گذاشته و در جامعه حضور پیدا کرده و تلاش کنیم خراسان -این میراث فرهنگ بشری و ایرانی- را بشناسیم و بتوانیم راهی که اجداد و پیشینیان ما به خوبی طی کرده اند، ادامه دهیم.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: مرکز خراسان شناسی به این دلیل در پردیس دانشگاه ایجاد نشد که تمام خراسان دوستان، اندیشمندان و افرادی که دل در گرو خراسان دارند دست به دست هم دهند و تلاش کنند این مرکز میراث را پاس داشته و برای آیندگان خراسان پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز خراسان شناسی محصور به مرزهای جغرافیایی نخواهد بود

مرکز خراسان شناسی محصور به مرزهای جغرافیایی نخواهد بود