مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 تیر 1400 ساعت 09:502021-07-02سياسي

دین و نهاد مرجعیت پیشگام انقلاب بود/ مطالبه به حق مردم از روحانیت


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه دین و مرجعیت از پیشگامان انقلاب بودند، گفت: این دو نهاد توانستند مردم را بسیج و استثنایی ترین انقلاب دنیا را ایجاد کردند.

- حجت الاسلام عباس عبدالهی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه سمنان به میزبانی مسجد امام این شهر با بیان اینکه انقلاب ایران یکی از مردمی ترین و استثنایی ترین انقلاب های دنیا است، بیان کرد: سه رکن مردم، مذهب یا همان دین و دغدغه های مذهبی مردم و همچنین رهبری به مثابه نماد مرجعیت در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش داشتند.

وی افزود: نهاد دین در پیروزی انقلاب اسلامی نقش محوری در بسیج کردن مردم و شکل دادن به یک انقلاب اجتماعی و سیاسی، رسالتی محوری داشتند و کار بزرگی را رقم زدند زیرا پیش از انقلاب ایران اندیشمندان بسیاری در کتاب ها و مقالات خود اعتقاد داشتند که کسی نمی تواند یک انقلاب را ایجاد کند اما در ایران نهاد مرجعیت با بدنه روحانیت توانست مردم را بسیج کند و به عنوان یک ملت آگاه توانست یک رژیم سیاسی را ساقط کرده و با جمهوریت تکامل، نظام سیاسی جدیدی را حاکم کند.

ویژگی های انقلاب مردمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: همچنان که در پیروزی انقلاب دین و نقش مرجعیت بسیار محوری بود، پس از انقلاب نیز این نقش در حرکت رو به جلو تحقق شعارها و آرمان ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دین و نهاد مرجعیت پیشگام انقلاب بود/ مطالبه به حق مردم از روحانیت

دین و نهاد مرجعیت پیشگام انقلاب بود/ مطالبه به حق مردم از روحانیت