مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 تیر 1400 ساعت 10:352021-07-02سياسي

اصفهان و سمرقند بعد از 600 سال تفاهم نامه خواهرخواندگی امضا کردند


تفاهم نامه خواهرخواندگی بین دو شهر اصفهان و سمرقند بعد از دوری 600 ساله امضا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، قدرت الله نوروزی دقایقی قبل در آیین امضای تفاهم نامه خواهر خواندگی اصفهان و سمرقند در خصوص ارتباط دیرینه این دو شهر با یکدیگر اظهار داشت: باعث شادی است اصفهان امروز 13 خواهرخوانده دارد و امروز سمرقند نیز به جرگه شهرهای خواهر خوانده اصفهان می پیوندد و شهر حیدرآباد هند و پورتو پرتغال نیست از جمله دیگر شهرها هستند که به جمع خواهرخوانده های اصفهان خواهند پیوست.

وی افزود: از امروز که این تفاهم نامه بین شهرداری ها امضا می شود دو شهر به عنوان شهرهای کهن در محورهای فرهنگی و گردشگری فعالیت خواهند داشت که برای این دو شهر بسیار ارزشمند است.

شهردار اصفهان با اشاره به عضویت سمرقند و اصفهان در شهرهای اکو تصریح کرد: این تفاهم نامه پلی بین شهرهای اکو است که موفقیت بزرگی محسوب می شود.

این تفاهم نامه فقط بین دو شهرداری نیست بلکه به واسطه آن سازمان ها و نهادهای علمی هر دو شهر می توانند با یک دیگر تعامل کنند.

وی با بیان اینکه اصفهان و سمرقند از جمله شرهای تاریخی مهم دنیا هستند، تاکید کرد: به دلیل اینکه هر دو شهر در زمینه دیپلماسی شهری دارای قدرت هستند و این فرصتی برای شهروندان این دو شهر و کشور است که بتواند تعامل و تفاهم بین شهروندان را ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصفهان و سمرقند بعد از 600 سال تفاهم نامه خواهرخواندگی امضا کردند

اصفهان و سمرقند بعد از 600 سال تفاهم نامه خواهرخواندگی امضا کردند