مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 تیر 1400 ساعت 10:502021-07-02اقتصادي

میزان نوسازی بافت های فرسوده در 10 سال گذشته


آمار و ارقام گویای آن است که به دلایل مختلفی همچون پایین بودن بازده سرمایه گذاری و رکود بازار مسکن در 10 سال گذشته اهداف نوسازی بافت های ناکارآمد به طور کامل محقق نشده و معاون وزیر راه و شهرسازی آمار بازسازی این بافتها را 40 درصد اعلام کرد.

- آمار و ارقام گویای آن است که به دلایل مختلفی همچون پایین بودن بازده سرمایه گذاری و رکود بازار مسکن در 10 سال گذشته اهداف نوسازی بافت های ناکارآمد به طور کامل محقق نشده و معاون وزیر راه و شهرسازی آمار بازسازی این بافتها را 40 درصد اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نوسازی بافت های فرسوده از طریق پرداخت تسهیلات طی سال های اخیر با اقبال مواجه نشده است.

سازندگان و مالکان به دلایل مختلفی همچون رکود ساخت و ساز و پایین بودن بازده سرمایه گذاری در بافت های ناکارآمد از نوسازی در این مناطق خودداری می کنند.

طبق اعلام بانک مسکن از سال 1398 تا کنون تنها به 21 هزار و 348 واحد مسکونی واقع در بافتهای فرسوده تسهیلات پرداخت شده است؛ این در حالی است که از سال های گذشته نوسازی سالیانه 100 هزار واحد مسکونی در دستور کار دولت قرار دارد، بنابراین آمار گویای آن است که نوسازی، دست کم از طریق دریافت تسهیلات با سرعت چندانی پیش نمی رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان نوسازی بافت های فرسوده در 10 سال گذشته

میزان نوسازی بافت های فرسوده در 10 سال گذشته