مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 00:452021-07-02اجتماعي

چشمه سورت در یک قدمی احیا شدن


معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری گفت: چشمه سورت تا حدودی احیا شده و با ادامه روند احیا شدن به صورت کامل احیا خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، تا همین چند وقت هر وقت نام چشمه سورت بر زبان می آمد با آه و هزار افسوس بود اما اکنون اقدامات انجام شده در این چشمه دریچه های امید را برای احیای این میراث کهن گشود.

چشمه خداساخت سورت، چشمه های پلکانی با آب های کاملاً متفاوت از لحاظ رنگ، بو، مزه و حجم آب هستند که در جنوبی ترین و محروم ترین بخش مرکز استان واقع شدند اما حضور در منطقه و مشاهده از نزدیک این چشمه، در نگاه هر بیننده ای کم نظیر است.

گردشگران برای رسیدن به چشمه سورت باید مسافتی را به صورت پیاده طی کنند ولی طی سال های اخیر حضور جامعه محلی با تراکتور و خودروی نیسان و انتقال مسافران به این چشمه موجب بروز مشکلاتی برای این چشمه شده است.

از طرف دیگر حضور گردشگران و مسافران روی چشمه های پلگانی موجب شده طی سال های اخیر حالت پلکانی این چشمه از بین رود ولی با اقدامات پیمانکار و جلوگیری از خودروها و همچنین تردد مسافران در کنار چشمه اکنون این چشمه تاحدودی احیا شده است.

بحث انتخاب سرمایه گذار و واگذاری این چشمه بی نظیر سؤالات بسیاری را به دنبال داشت و بالاخره واگذاری چشمه سورت پس از 


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشمه سورت در یک قدمی احیا شدن

چشمه سورت در یک قدمی احیا شدن