مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 04:102021-07-03پزشكي

هدف محک کاهش نرخ مرگ کودکان مبتلا به سرطان در ایران است


محک تلاش دارد با پیوستن به طرح ابتکار جهانی برای درمان سرطان کودکان (GICC)، زمینه کاهش نرخ مرگ و میر کودکان مبتلا به سرطان در ایران را فراهم سازد.

- ، در سال 2018، سازمان جهانی بهداشت (WHO) با هدف افزایش 60 درصدی نرخ بهبودی در کودکان مبتلا به سرطان، برنامه ابتکار جهانی درمان سرطان کودکان را معرفی کرد.

نتیجه دستیابی به این هدف تا سال 2030 نجات یک میلیون کودک مبتلا به سرطان در سراسر جهان و دو برابر شدن میزان بهبودی سرطان اطفال خواهد بود.

از دیگر اهداف این طرح می توان به افزایش آگاهی رسانی جهانی در خصوص سرطان کودکان و گسترش ظرفیت کشورها برای ارائه هر چه بهتر خدمات درمانی و حمایتی به کودکان مبتلا به این بیماری اشاره کرد.

در این طرح سازمان جهانی بهداشت به طور مشخص از تمامی کشورها و سازمان ها برای ارزیابی ظرفیت های فعلی خود در تشخیص و درمان سرطان، افزایش میزان دسترسی به داروها و تجهیزات مورد نیاز در این زمینه پشتیبانی خواهد کرد.

مرگ و میر کودکان مبتلا به سرطان در جهان سوم 4 برابر بیشتر است یکی از دلایل قابل توجه مرگ و میر کودکان در سراسر جهان، بیماری سرطان است و سالانه به طور میانگین 300 هزار کودک 0 تا 19 سال (سن پروتکل درمانی سرطان کودک) به این بیماری مبتلا می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف محک کاهش نرخ مرگ کودکان مبتلا به سرطان در ایران است

هدف محک کاهش نرخ مرگ کودکان مبتلا به سرطان در ایران است