مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 04:452021-07-03بين الملل

اردوغان: ترکیه به اکتشاف گاز در مدیترانه ادامه می دهد


رییس جمهور ترکیه در اظهاراتی که ممکن است تنشها با اتحادیه اروپا و یونان در بحبوحه تلاش ها برای ترمیم روابط را تجدید کند، اعلام کرد ترکیه به اکتشاف نفت و گاز در شرق مدیترانه ادامه می دهد.

- رییس جمهور ترکیه در اظهاراتی که ممکن است تنشها با اتحادیه اروپا و یونان در بحبوحه تلاش ها برای ترمیم روابط را تجدید کند، اعلام کرد ترکیه به اکتشاف نفت و گاز در شرق مدیترانه ادامه می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ترکیه با یونان و قبرس که اعضای اتحادیه اروپا هستند، بر سر منابع انرژی و قلمرو قضایی در منطقه دچار اختلاف است و تنشها سال میلادی گذشته پس از اینکه ناوهای ترکیه و یونان کشتیهای اکتشافی برای منابع هیدروکربن را اسکورت کردند، شدت گرفت.

رجب طیب اردوغان، در استان ساکاریا واقع در شمال غربی ترکیه اظهار کرد: ترکیه سیگنالهای گاز طبیعی را در شرق مدیترانه دریافت کرده و وعده داد به دفاع از حقوق ترکیه در این منطقه ادامه خواهد داد.

وی بدون توضیح چندانی گفت حق ما هرچه که باشد، آن را به نحوی خواهیم گرفت و به فعالیتهای اکتشافی نفت در شرق مدیترانه، قبرس و همه آن دریاها ادامه خواهیم داد.

سران اتحادیه اروپا اقدامات تنبیهی علیه آنکارا بر سر فعالیت های فراساحلی را تهدید کرده بودند اما پس از اینکه ترکیه کشتی اکتشافی خود را از آبهای مورد منازعه خارج کرد، از ته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان: ترکیه به اکتشاف گاز در مدیترانه ادامه می دهد

اردوغان: ترکیه به اکتشاف گاز در مدیترانه ادامه می دهد