مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 04:552021-07-03پزشكي

هیچگونه اسب مشکوک به بیماری مشمشه گزارش نشده است


سرپرست اداره دامپزشکی اسدآباد با بیان اینکه تاکنون هیچگونه اسب مشکوک به بیماری مشمشه در شهرستان گزارش نشده از آغاز تست سرمی و پایش بیماری مشمشه اسب های این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/همدان سرپرست اداره دامپزشکی اسدآباد با بیان اینکه تاکنون هیچگونه اسب مشکوک به بیماری مشمشه در شهرستان گزارش نشده از آغاز تست سرمی و پایش بیماری مشمشه اسب های این شهرستان خبر داد.

دکتراحمد همدانی درگفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ماه جاری خون گیری با هدف تست مشمشه بر روی 108 رأس اسب در این شهرستان به انجام رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچگونه اسب مشکوک به بیماری مشمشه در شهرستان گزارش نشده و برای پیشگیری از بروز بیماری، آموزش های لازم به صاحبان، مدیران و کارکنان باشگاه های پرورش اسب از جمله رعایت اصول بهداشتی ارائه شده است، گفت: شهرستان اسدآباد دارای چندین مرکز پرورش و باشگاه اسب سواری بوده که بر همین اساس کارشناسان دامپزشکی شهرستان برای پیشگیری و مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه اسب ها، قاطرها و الاغ ها از گونه های معمول درگیر با بیماری مشمشه هستند، افزود: بیماری مشمشه نوعی بیماری نادر بالقوه کشنده باکتریایی به شمار می آید که در این نوع بیماری، حیوانات آلوده و یا حاملینی که در ظاهر تندرست بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچگونه اسب مشکوک به بیماری مشمشه گزارش نشده است

هیچگونه اسب مشکوک به بیماری مشمشه گزارش نشده است