مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 05:252021-07-03بين الملل

آمریکا: 3 کشور آسیای مرکزی از پناهندگان افغانستان میزبانی کنند


دولت آمریکا از تاجیکستان، ازبکستان و قزاقستان خواست از 9 هزار پناهنده افغانستان که از زمان اشغال این کشور با نظامیان آمریکایی همکاری داشتند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، دولت آمریکا از تاجیکستان، ازبکستان و قزاقستان خواست تا از 9 هزار پناهنده افغان که زمان اشغال افغانستان با نظامیان آمریکایی همکاری داشتند، به طور موقت میزبانی کنند.

این مطلب روز گذشته از سوی خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ رسانه ای شد.

این منبع نوشت: پناهندگان بالقوه افغانستانی از آن نگرانند که پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور، می توانند مورد انتقام جویی قرار گیرند.

دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا متعهد شده است تا روند صدور روادید مهاجرتی برای افغان هایی که در جریان اشغال این کشور با نظامیان آمریکایی همکاری نزدیک داشتند، تسریع کند.

به گفته بلومبرگ، تعداد متقاضیان روادید ویژه آمریکا حدود 18 هزار نفر بوده و حدود 9 هزار نفر دیگر نیز روند ثبت اسناد را آغاز کرده اند.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن صحبت در این موضوع، در مورد اینکه پناهندگان افغان به طور مشخص به کجا منتقل خواهند شد، اطلاع نداد.

وی گفته است آنها و خانواده هایشان این فرصت را دارند تا قبل از خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان در ماه سپتامبر، کشورشان را ترک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا: 3 کشور آسیای مرکزی از پناهندگان افغانستان میزبانی کنند

آمریکا: 3 کشور آسیای مرکزی از پناهندگان افغانستان میزبانی کنند