مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 05:302021-07-03اجتماعي

کیسه هایی که جان می ستانند


امروزه مدرن شدن زندگی بشری، رواج مصرف گرایی و تمایل به زندگی راحت موجب شده انسان به زندگی پلاستیکی روی آورده ومصرف پلاستیک به ویژه ظروف یک بارمصرف و کیسه های پلاستیکی افزایش یابد.

- پلاستیک و کیسه های پلاستیکی که به راحتی قابل تجزیه نبوده و بعضا چندین سال طول می کشد که در طبیعت تجزیه شوند.

ظروف و مواد پلاستیکی به دلیل داشتن مواد شیمیایی مستقیما بر چرخه طبیعت و زندگی تمام موجودات تاثیر مستقیم و منفی داشته و یک تهدید و چالش جدی محسوب می شوند.

راجی فر یک فعال محیط زیست که بیش از 5 سال است فعالیت محیط زیستی انجام می دهد در گفت وگو با ایسنا افزود: آموزش و فرهنگ سازی موثرترین راه برای کمک به محیط زیست و عدم استفاده مردم از پلاستیک است.

وی با اشاره به اینکه پلاستیک جز مواد تجزیه ناپذیر است، تصریح کرد: سرطان زا بودن، از بین رفتن میلیون ها آبزی و گونه جانوری و ورود مواد شیمیایی مضر به خاک و طبیعت از جمله معایب پلاستیک بر زندگی موجودات است.

این فعال محیط زیست اظهار کرد: در کشور ما متاسفانه قوانین سختگیرانه برای حفاظت از محیط زیست و ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیکی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در سال اخیر مردم تا حدودی با تفکیک زباله تر وخشک و مضرات پلاستیک آشنا شده اند، خاطر نشان کرد: با این وجود همچنان مصرف مواد پلاستیکی بال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیسه هایی که جان می ستانند

کیسه هایی که جان می ستانند