مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 05:452021-07-03سياسي

هشدار نماینده دشت آزادگان درباره وضعیت بحرانی تالاب هورالعظیم


نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس گفت: تالاب هور العظیم به خاطر ریختن پساب های صنعتی در رود کرخه و رهاسازی کم آب در بالادست با بحران مواجه شده و آبزیان آن تلف شده اند.

- قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در تالاب هورالعظیم گفت: تالاب هورالعظیم امروز به خاطر رهاسازی کم آب در بالادست رود کرخه و همین طور ریختن پساب های صنعتی در آب توسط سایت های نفتی منطقه با بحران جدی مواجه شده است.

وی افزود: ریختن پساب های صنعتی توسط سایت های نفتی که کار حفاری را در منطقه انجام می دهند، باعث بحرانی شدن شرایط تالاب هورالعظیم و تلف شدن آبزیان این تالاب شده است.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر دامداران منطقه نیز به خاطر حاد شدن مشکل این تالاب دچار مشکلات جدی شده اند و این وضعیت تالاب شرایط را برای مردم سخت کرده است.

ساعدی خاطرنشان کرد: لازم به هشدار است که اگر این تالاب خشک شود، آثار و تبعات سوء آن دامن استان های همجوار را هم خواهد گرفت و این طور نخواهد بود که فقط مردم خوزستان و دشت آزادگان متضرر شوند.

وی افزود: من از مقامات و فعالان در حوزه محیط زیست می خواهم تا ضمن بازدید از منطقه نسبت به این مسأله واکنش لازم را نشان دهند و با آن مقابله کنند و نگذارند که تالاب هورالعظیم به یک خشکی تبدیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار نماینده دشت آزادگان درباره وضعیت بحرانی تالاب هورالعظیم

هشدار نماینده دشت آزادگان درباره وضعیت بحرانی تالاب هورالعظیم