مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 05:452021-07-03اقتصادي

اولین «بازار آب » ایران در خراسان رضوی ایجاد شد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: تفاهم نامه کارگزاری ایجاد بازار محلی و منطقه ای آب بین شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی و یک شرکت بخش خصوصی برای اولین بار در کشور امضا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمد علایی با امضای این تفاهم نامه خردمندی مردم ایران برای حل مشکلات را یادآور شد و اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور و استان خراسان رضوی در منطقه نیمه خشک و خشک واقع شده است اعتماد به مردم برای مدیریت آب ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی بابیان اینکه در اجرای طرح بازار آب نباید کشاورزان منطقه آسیب ببینند، افزود: در چنین شرایطی بحثی که بسیار جدی است بحث بازار آب است.

این یک نیاز اجتماعی است و چه بخواهیم و چه نخواهیم این کار انجام خواهد شد.

وی در خصوص جزییات این تفاهم نامه یادآور شد: شرکت رهروان سپهر اندیشه به عنوان مجری طرح بازار آب وظیفه دارد، آب موردنیاز معادن سنگ آهن خواف را به نحوی تأمین کند که از منابع آبی زیرزمینی دشت خواف هیچ اضافه برداشتی صورت نگیرد؛ در همین راستا این شرکت مدلی را طراحی کرده که عنوان آن الگوی متعادل دشت پایدار است و بر اساس آن بانک آب تشکیل و آب طبق ضوابط معینی به خریداران  فروخته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین «بازار آب » ایران در خراسان رضوی ایجاد شد

اولین «بازار آب » ایران در خراسان رضوی ایجاد شد