مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 06:202021-07-03بين الملل

درخواست سازمان ملل از مراکش و پولیساریو برای پذیرش میانجی جدید در صحرای غربی


دبیرکل سازمان ملل، مراکش و جبهه پولیساریو را به پذیرش نامزد جدید پیشنهاد شده برای پست فرستاده ویژه سازمان ملل به صحرای غربی ترغیب کرد.

- دبیرکل سازمان ملل، مراکش و جبهه پولیساریو را به پذیرش نامزد جدید پیشنهاد شده برای پست فرستاده ویژه سازمان ملل به صحرای غربی ترغیب کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر اسپانیا به مناسبت سفرش به مادرید، خاطرنشان کرد، وجود یک فرستاده ویژه برای از سرگیری گفت وگوی سیاسی در مورد صحرای غربی کاملاً ضروری است.

از زمانی که هورست کوهلر در مه 2019 به دلایل پزشکی استعفا داد در سایه عدم توافق بین طرفین، هنوز سازمان ملل نتوانسته فرستاده ای را برای صحرای غربی تعیین کند.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: سخت است که ما 13 نام پیشنهاد کنیم و تاکنون توافقی از سوی طرفین حاصل نشود.

گوترش از طرفین خواست با نامزد آتی برای پست فرستاده ویژه سازمان ملل به صحرای غربی موافقت شود چرا که ازسرگیری گفت وگوی سیاسی برای مقابله با تمامی ناامیدی های موجود در سایه بحران کنونی بسیار ضروری است.

وی در اوایل ماه مه اعلام کرد که طی دو سال 12 نامزد را پیشنهاد کرده است و مشخص نشد نامزد سیزدهم چه کسی بود که با وی مخالفت شد اما طبق گفته منابع دیپلما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست سازمان ملل از مراکش و پولیساریو برای پذیرش میانجی جدید در صحرای غربی

درخواست سازمان ملل از مراکش و پولیساریو برای پذیرش میانجی جدید در صحرای غربی