مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 07:152021-07-03اقتصادي

ایران در میان 7 کشور جهان با بیشترین میزان استخراج رمزارز


مجری طرح تامین برق مراکز استخراج رمز ارزها در توانیر گفت: به دلیل تعرفه های تخفیفی، ایران جزو هفت کشوری است که بیشترین میزان استخراج رمز ارز جهان در آن صورت می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، محمد خدادادی بهلولی با بیان اینکه به دلیل تعرفه های تخفیفی، ایران جزو هفت کشوری است که بیشترین میزان استخراج رمز ارز جهان در آن صورت می گیرد، گفت: در حال حاضر چین، روسیه، آمریکا، قزاقستان، کانادا، ایسلند و ایران هفت کشوری هستند که بیشترین میزان استخراج رمز ارز در آنها صورت می گیرد.

به گفته خدادادی، عامل اصلی شیوع پدیده استخراج غیرمجاز رمز ارزها در ایران، وجود تعرفه های مخفف حامل های انرژی و بسیار ناچیز در مقایسه با قیمت های جهانی است.

مجری طرح تأمین برق مراکز استخراج رمز ارزها با اشاره به اینکه تاکنون 3646 مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز با 196 هزار و 233 دستگاه ماینر شناسایی و جمع آوری شده است، خاطرنشان کرد: توان مصرف برق این تعداد مرکز غیرمجاز رمز ارز، بیش از 570 مگاوات بود.

وی اضافه کرد: برای تولید این میزان برق و رساندن آن به محل مصرف، باید نیروگاهی به بزرگی 800 مگاوات احداث می شد.

خدادادی با بیان این که ماینر، دستگاه تولیدکننده رمز ارز است، در خصوص دلیل مصرف زیاد برق توسط این دستگاه ها گفت: رمز ارز نوعی دارایی دیجیتال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در میان 7 کشور جهان با بیشترین میزان استخراج رمزارز

ایران در میان 7 کشور جهان با بیشترین میزان استخراج رمزارز