مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 09:402021-07-03اقتصادي

کنترل تورم با هدایت نقدینگی به سمت تولید با مدل شرکت سهام عام پروژه


عضو کمیسیون ویژه جهش تولید معتقد است برای هدایت نقدینگی باید بستر مطئمن سرمایه گذاری  برای مردم ایجاد کرد؛ مدل شرکت سهام عام پروژه، بستر مناسب سرمایه گذاری خرد مردمی در پروژه های توسعه ای کشور است که در آن اصل و کف سود بانکی تضمین شده است و همچنین سهام .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی ؛ یکی از معایب اصلی نظام تامین مالی کشور تکیه کامل بر تامین مالی از مسیر بازار پول و بانک محور بودن نظام تامین مالی است.

در نظام تامین مالی بانک محور، مردم کمترین نقش و دخالت را در تامین مالی تولید خواهند داشت و همین امر سبب خواهد شد تولید از مردم جدا شود و اقتصاد نیز مسیر درستی را در پیش نگیرد و بانک ها تعیین کننده جریان اقتصادی کشور شوند.

در این مدل با توجه به تجربه دو دهه بانک داری خصوصی در ایران، نه تنها اعتبارات بانکی به سمت تولید هدایت نشده است، بلکه بیشترین انحراف نسبت به تولید را داشته است که نتیجه آن رونق بازارهای موازی تولید، تورم های بالا و شکست تامین مالی تولید بوده است.

با این وجود تکیه بر بازار سرمایه و کمک به تامین مالی شرکت ها و پروژه ها از طریق بازار سرمایه، می تواند علاوه بر موفقیت تامین مالی مردمی تولید، به کمک حاکمیت برای کنترل تورم نیز بیاید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل تورم با هدایت نقدینگی به سمت تولید با مدل شرکت سهام عام پروژه

کنترل تورم با هدایت نقدینگی به سمت تولید با مدل شرکت سهام عام پروژه