مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 10:352021-07-03سياسي

9 طرح حوزه امنیت غذایی به نمایش گذاشته شد


9 محصول حوزه امنیت غذایی به نتیجه رسیده توسط دانش بنیان ها در نمایشگاه فناوری و نوآوری i-hit به نمایش گذاشته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، کامبیز بازرگان رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نبی الله خون میرزایی رییس سازمان شیلات و علی صفر ماکنعلی رییس سازمان دامپزشکی رونمایی شدند.

تولید بز سانن و و مورسیا از طریق شبیه سازی در این مراسم از توانمندی یک شرکت دانش بنیان برای تولید 2 هزار راس بز سانن و و مورسیا از طریق شبیه سازی و دو رگه گیری و تولید جنین با روش IVF رونمایی شد.

یکی از مشکلات موجود در صنعت دامپروری مخصوصا در دام سبک کشور، پایین بودن توان ژنتیکی دام های بومی و بهـره اقتصادی این دام ها است کـه نگهداری آنها به صورت صنعتی را مقرون به صرفه نمی کند.

لذا این مجموعه با توجه به داشتن دانش فنی شبیه سـازی و امکان اسـتفاده از آن در تولید دام های دارای توان ژنتیکـی بالا بـه خصوص با توجه به واردات دام های با توان ژنتیکی بالا از این دانش فنی ایجاد شده در حوزه اصلاح نژاد در دام استفاده کرده است.

با توجه به اینکه در حال حاضر در این زمینه دام زنده حاصل از زاد و ولد طبیعی به کشور وارد می شود عملا نمونه مشابه خارجی که حاصل از انتقال جنین شبیه سازی شده باشد وجود ندارد ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

9 طرح حوزه امنیت غذایی به نمایش گذاشته شد

9 طرح حوزه امنیت غذایی به نمایش گذاشته شد