مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 11:302021-07-03فرهنگي

کلیسای مریم مقدس شیراز مرمت می شود


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس برای پیگیری امور مربوطه به تامین بودجه اتمام مرمت کلیسای تاریخی مریم مقدس شیراز، - ایسنا/فارس سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس برای پیگیری امور مربوطه به تامین بودجه اتمام مرمت کلیسای تاریخی مریم مقدس شیراز، قول مساعد داد.

جمشید معینی در حاشیه بازدید از کلیسای مریم مقدس شیراز که به دعوت نماینده ارامه شیراز و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس انجام شد، گفت: برای حفاظت از آثار تاریخی و اقدامات پیشگیرانه با هدف جلوگیری از تخریب این گونه آثار، امسال عملیات مرمت بخشی از پشت بام کلیسای ارامنه شیراز واقع در محله سنگ سیاه با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون ریال اجرایی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از میراث فرهنگی فارس، معینی با اشاره به تداوم کار مرمت این بنا، گفت: این عملیات مرمتی شامل خاک برداری تا رسیدن به سطح تیرهای چوبی و تعویض تیرهای فرسوده و شکسته، تخته کوبی و شیب بندی بام، عایق بندی و احیاء ناودان های بام است.

سرپرست میراث فرهنگی فارس، همچنین با اشاره به دغدغه رییس انجمن ارامنه شیراز برای مرمت اصولی و به موقع سقف بنا، دستور داد که نظارت دقیقی بر روند مرمت کلیسا اعمال و کار مرمت تا قبل از پایان ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلیسای مریم مقدس شیراز مرمت می شود

کلیسای مریم مقدس شیراز مرمت می شود