مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 20:152021-07-03فناوري

افزایش آمار قربانیان حمله باج افزاری جدید به هزار شرکت


شرکت امنیتی هانترس لبز اعلام کرد حمله باج افزاری گسترده به زنجیره تامین نرم افزار، بیش از هزار کسب و کار را تاکنون درگیر کرده و شمار آنها ممکن است افزایش پیدا کند.

- شرکت امنیتی "هانترس لبز" اعلام کرد حمله باج افزاری گسترده به زنجیره تامین نرم افزار، بیش از هزار کسب و کار را تاکنون درگیر کرده و شمار آنها ممکن است افزایش پیدا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این حمله فراهم کنندگان خدمات مدیریت شده را هدف گرفته که خدمات فناوری اطلاعات را برای شرکتهای کوچک و متوسط فراهم می کنند.

چنین حملاتی می تواند تاثیرات تکثیرشونده داشته باشد زیرا هکرها می توانند در مرحله بعد به شبکه های مشتریان فراهم کنندگان خدمات مدیریت شده دسترسی پیدا کرده و نفوذ کنند.

جان هاموند، محقق امنیت سایبر در شرکت هانترس لبز اظهار کرد: تاکنون بیش از 20 شرکت فراهم کننده خدمات مدیریت شده هدف این حمله باج افزاری قرار گرفته اند.

تاثیر این حمله به تدریج روشن می شود.

به عنوان مثال فروشگاه مواد غذایی زنجیره ای کوپس با بیش از 800 شعبه در سوئد روز شنبه نتوانست فعالیت کند زیرا این حمله باعث اختلال عملکرد صندوقهای پول این فروشگاه شد.

این هکرها به عنوان گروه باج افزاری REvil شناسایی شدند که در روسیه مستقر هستند و متهم هستند ماه گذشته به شرکت صنایع گوشتی جی بی اس حمله کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش آمار قربانیان حمله باج افزاری جدید به هزار شرکت

افزایش آمار قربانیان حمله باج افزاری جدید به هزار شرکت