مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 01:452021-07-03پزشكي

دومین واکسن روسی برای نوجوانان آزمایش می شود


مدیرکل مرکز تحقیقات ویروس شناسی و بیوتکنولوژی وکتور اعلام کرد: واکسن روسی ضد ویروس کرونا با نام «اپی واک کرونا» پس از پایان آزمایشات بالینی بر روی بزرگسالان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تاس،  رینات ماکسیتوف (Rinat Maksyutov)، مدیرکل مرکز تحقیقات ویروس شناسی و بیوتکنولوژی وکتور که در زمینه تولید واکسن کرونا فعال است اعلام کرد: واکسن روسی ضد ویروس کرونا  با نام اپی واک کرونا پس از پایان آزمایشات بالینی بر روی بزرگسالان، روی نوجوانان 15 تا 17 ساله آزمایش می شود.

مرکز تحقیقات وکتور مجوز وزارت بهداشت روسیه را در 24 ژوییه سال 2020 (23 تیر 99)، برای انجام آزمایشات بالینی واکسن خود بر روی داوطلبان دریافت کرد.

توسعه دهندگان نیازی به اصلاح واکسن برای کودکان و نوجوانان نمی دانند؛  اپی واک کرونا براساس عوامل مصنوعی پپتیدی ساخته شده است و می تواند در بدن مصونیت دربرابر ویروس کووید 19 ایجاد کند.

مدیرکل مرکز تحقیقات ویروس شناسی و بیوتکنولوژی وکتور خاطرنشان کرد: آزمایشات بالینی روی نوجوانان 15 تا 17 سال به محض  اتمام آزمایشات بالینی روی داوطلبان 18 تا 60 سال آغاز می شود.

وی به خبرنگاران گفت: سن داوطلبان پس از آن به 10-14 سال کاهش می یابد و این روند تا بررسی واکسن بر روی کودکان ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین واکسن روسی برای نوجوانان آزمایش می شود

دومین واکسن روسی برای نوجوانان آزمایش می شود