مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 03:352021-07-04اقتصادي

اداره مطلوب شهر در گرو مدیریت واحد شهری است


مدیریت واحد شهری در اکثر کشورهای جهان وجود دارد و با انجام امور و وظایف شهری از سوی شهرداری ها شهروندان از اداره مطلوب و بهتر شهر نیز راضی هستند اما این موضوع در ایران هنوز اجرا یی نشده و انتظار می رود در دولت جدید به نتیجه برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از یزد، نداشتن مدیریت یکپارچه شهری توسعه را نامتوازن جلو می برد، پیشرفتی حاصل نخواهد کرد و بیش از آنکه شهری موفق و پویا بسازد شهری ناهموار و بدقواره می ماند که البته می توان با ایجاد هماهنگی لازم و بهره گیری از الگوهای موفق، سایه نبود مدیریت یکپارچه شهری را کم کرد.

گرچه به گفته کارشناسان لازمه تحقق هر کدام از برنامه ریزی های شهری در ایجاد مدیریت واحد شهری است و موجب سبک سازی سازمان ها، اصلاح ساختار و کاهش تصدی گری می شود اما این که چگونه و به چه شکلی اجرایی خواهد شد مهم است تا مانند سندهای دیگر در این نظام به بیراهه نرود و تحقق یابد.

اگر در خیلی از شهرهای بزرگ دنیا امور شهری در دست شهرداری ها است و به نوعی حکمرانی شهر را به عهده دارند اما در شهرهای ایران این رویکرد تاکنون جایی نداشته و شهری در کشور در این زمینه پیشتاز نبوده است.

با توجه به آنچه که در این سال ها در کشور تجربه شده است و وجود شوراهایی که از خود مردم هستند، مشکلات مردم را می شناسند و می توانند به طور مستقیم با دست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اداره مطلوب شهر در گرو مدیریت واحد شهری است

اداره مطلوب شهر در گرو مدیریت واحد شهری است