مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 03:452021-07-04اقتصادي

شهرآلبالوها در انتظار صنایع تبدیلی


زنگنه؛ شهری از توابع ملایر، واقع در جنوب شرقی شهرستان و مرکز بخش زند شهرستان ملایر است، قرارگیری بر سر محور کرمانشاه- ملایر- تهران از عوامل رشد این شهر به شمار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تمام سوغات ملایر در این شهر جمع شده و سوغات سراهای آن ارائه دهنده انواع شیره عسل کوهی و دیگر سوغات این شهرستان هستند، ایستگاه راه آهن زنگنه به محلی برای حمل مواد معدنی به سایر نقاط کشور تبدیل شده است.

در اطراف زنگنه معدن قدیمی سرمک قرار دارد که بیش از 45 سال است که از آن بهره برداری می شود، شرکت کیان کرد که تولیدکننده الیاف صنعتی است در حریم این شهر قرار گرفته ، از نقاط دیدنی آن قلعه ارباب، دره سماخ و دره زرشک است.

آنچه شهر زنگنه را متمایز می سازد باغات آلبالو آن است؛ این شهر، دارای مناظر و باغات بسیار زیبایی بوده، آلبالو، گیلاس،گردو و شیره انگور از جمله مهم ترین فرآورده این شهر به حساب می آید.

680 هکتار از باغات ملایر زیر کشت آلبالو مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با بیان اینکه 680 هکتار از باغات شهرستان ملایر زیر کشت آلبالو است، گفت: بخش زند بزرگترین تولیدکننده آلبالو در ملایر به شمار می روند و 600 هکتار باغ زیر کشت آلبالو دارد.

سید مهدی میرباقری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه 80 هکتار باغ آلبالو به صورت پراکنده در سطح شهرستان آلبالو تولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرآلبالوها در انتظار صنایع تبدیلی

شهرآلبالوها در انتظار صنایع تبدیلی