مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 03:502021-07-04دانش

قطب شمال؛ زایشگاه ماقبل تاریخ دایناسور ها


کشف استخوان های پیراتولدی هفت گونه بچه دایناسور قطب شمال که در آستانه تولد یا تازه متولد شده بودند، نشان می دهد تخم گذاری در مناطق شمالی انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایندیپندنت، بر اساس یک تحقیق جدید، تقریبا تمام گونه های دایناسور قطب شمال در تمام طول سال ساکن مناطقی بوده اند که پیش از این تصور می شد در زمستان ها خالی از سکنه بوده است و در این مناطق تولیدمثل می کرده اند.

گروهی از محققان دانشگاه فربنکس آلاسکا و دانشگاه ایالتی فلوریدا در سازند (Formation- مجموعه لایه هایی که صفات مشخص سنگ شناسی دارند) پرنس کریک در شمال آلاسکا، قطعاتی کوچک از دندان و استخوان دایناسوری متعلق به دوره کرتاسه (145 تا 66 میلیون سال پیش) را از زیر زمین کشف کردند.

به گفته آن ها، کشف این استخوان ها در چنین عرض جغرافیایی بالایی نشان می دهد این دایناسور ها در کل طول سال ساکن قطب شمال بوده اند.

پیش تر تصور می شد این دایناسور ها در زمستان برای تخم گذاری به عرض های جغرافیایی پایین تر مهاجرت می کنند.

پت دراکن میلر، نویسنده اصلی این مقاله و مدیر موزه شمالی دانشگاه آلاسکا، گفت: همین چند وقت پیش بود که مردم از انتشار خبری که نشان می داد دایناسور ها 70 میلیون سال پیش در قطب شمال می زیسته اند، حیرت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطب شمال؛ زایشگاه ماقبل تاریخ دایناسور ها

قطب شمال؛ زایشگاه ماقبل تاریخ دایناسور ها