مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 05:452021-07-04اقتصادي

بازار رسمی آب در دشت یزد- اردکان ایجاد می شود


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد از ایجاد بازار رسمی آب در دشت یزد- اردکان در سال جاری خبر داد.

- محمدمهدی جوادیان زاده در نشست ساماندهی و راهبری بازارهای محلی آب که به صورت آنلاین و با حضور اعضای هیئت ساماندهی و راهبری بازارهای محلی آب وزارت نیرو برگزار شد، به ارائه گزارشی از مطالعات انجام شده در خصوص پیاده سازی بازار آب در دشت یزد- اردکان پرداخت.

وی با بیان اینکه دشت یزد - اردکان دشت گسترده ای است، گفت: به همین دلیل، داشتن چندین نوع منبع آبی می تواند بازار آب را متنوع کند و اهمیت بیشتر این دشت این است که منابع آب آن شامل آب زیرزمینی، پساب تصفیه شده و آب خلیج فارس که اخیرا به استان انتقال داده شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای یزد افزود: این یعنی ایجاد تنوع در عرضه آب، با کیفیت و قیمت های متفاوت که این تنوع می تواند الگوی خوبی را برای سایر دشت های کشور شکل دهد.

وی افزود: در این راستا لازم است تا هیئت ساماندهی و راهبری، تدابیری اتخاذ کند تا بدون مشکل، روند کار طی شده و این بازار منجر به تعادل بخشی و احیای دشت شود، نه اینکه به ایجاد خسارت بیشتر به منابع آب دشت بینجامد.

وی با اشاره به اصلاح و تعدیل صد در صدی پروانه های بهره برداری چاه های کشاورزی فعال در این دشت گفت: اصلاح و تعدیل پروانه ها براساس آب قابل برنامه ریزی دشت انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار رسمی آب در دشت یزد- اردکان ایجاد می شود

بازار رسمی آب در دشت یزد- اردکان ایجاد می شود