مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 06:002021-07-04ورزشي

شورای نگهبان اختلاف قدیمی ایران و فیفا را تمام کرد!


با تصویب لایحه دولت درباره ماهیت حقوقی فدراسیون های آماتوری در مجلس و شورای نگهبان، اختلافی فوتبال ایران و فیفا بعد از سال ها حل و فصل شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ورزشی، عباسعلی کدخدایی، عضو و سخنگوی شورای نگهبان روز گذشته از تایید اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

او در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: در جلسه چهارشنبه 9 تیرماه اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران، مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با شرع مقدس و قانون اساسی شناخته نشد.

این اتفاق در حالی صورت گرفت که در سنوات گذشته شورای نگهبان لایحه دولت را مغایر با شرع مقدس و قانونی اساسی شناخته بود و بعد از گذشت یک سال و انجام اصلاحات مدنظر این نهاد، بالاخره به تصویب رسید و از این پس فدراسیون های ورزشی از جمله فدراسیون فوتبال ایران که همگی در زمره فدراسیون های آماتوری قرار می گیرند، دیگر نهاد عمومی غیردولتی شناخته نمی شوند و به موسسات غیر دولتی با استقلال شخصیت حقوقی تبدیل می شوند.

تمام این فعال و انفعالات بعد از آن صورت گرفت که فیفا نسبت به ماهیت این فدراسیون خرده گرفت و خواستار اصلاح آن شد؛ به طوری که خواسته های این نهاد بین المللی به علت محدودیت های موجود در قوانین مصوب دولت و مجلس، مشکلاتی را میان دو طرف ایجاد کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای نگهبان اختلاف قدیمی ایران و فیفا را تمام کرد!

شورای نگهبان اختلاف قدیمی ایران و فیفا را تمام کرد!