مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 06:452021-07-04پزشكي

اندازه گیری علائم حیاتی با اولین پوست هوشمند ضد عرق


یک نوع پوست مصنوعی هوشمند جدید که برخلاف همه پوست های مصنوعی دیگر، ضد عرق و مقاوم است و قابلیت تنفس دارد، قادر است اطلاعات حیاتی را از پوست دریافت کند.

- یک نوع پوست مصنوعی هوشمند جدید که برخلاف همه پوست های مصنوعی دیگر، ضد عرق و مقاوم است و قابلیت تنفس دارد، قادر است اطلاعات حیاتی را از پوست دریافت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، تاکنون انواع پوست های مصنوعی الکترونیکی را از نوع خود ترمیم کننده و نوع کشسان همانند پوست انسان شاهد بوده ایم.

اما همه این پوست های مصنوعی یک مشکل مشترک دارند و آن این است که در نتیجه قرار گرفتن در معرض عرق بدن می توانند از کار بیفتند و از بین بروند.

اکنون مهندسان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) و محققان در کره جنوبی موفق به ایجاد یک پوست الکترونیکی هوشمند جدید شده اند که ضد عرق است.

جیهوان کیم استادیار مهندسی مکانیک در MIT گفت: با این پوست قابل انعطاف و قابل تنفس، هیچگونه تجمع عرق، خوانش اطلاعات غلط یا جدا شدن از روی پوست وجود نخواهد داشت.

ما می توانیم با آن، حسگرهای پوشیدنی جدیدی تهیه کنیم که می توانند نظارت طولانی مدت را بر علائم حیاتی بدن انجام دهند.

این پوست هوشمند جدید مجهز به مجاری عرق مصنوعی است که به منافذ پوست انسان شباهت دارد و لایه های فوق نازک در مواد آن تعبیه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندازه گیری علائم حیاتی با اولین پوست هوشمند ضد عرق

اندازه گیری علائم حیاتی با اولین پوست هوشمند ضد عرق